6 Ocak 2013 Pazar

Ghost Sweepers 2012



Çevirisini, ilk one shot mangam olan just do it'i çeviren sevgili arkadaşım emiş'in yaptığı, senaryosunu Kwon Seong Hwi 'nin yazdığı, yönetmenliğini ise Sin Jeong Won yönettiği 2012 kore yapımı olan film afişinden de anlaşıldığı gibi komedi ağırlıklı ama içinde gerilim ve korku !! da barındıran bir film...

Afişi böyle olan bir film ne kadar korkutucu olabilir siz düşünün



Kore sineması az çok takip eden biri için oldukça fazla tanıdık yüz içeriyor ...
Ama başlıca oyunculara gelirsek;

Büyücü/Şaman grubuna liderlik eden paragöz ve en iyi meziyeti kaçmak olan Bay Park rolünde Kim Soo Ro


Hayaletleri görebilen bir göze sahip olan ama sefalet içinde yaşayan Monk Shim-In rolünde
Kwak Do Won




Şamanlığın yetenek işinden çok eğitim gerektirdiğini ve her şeyin bilim-teknoloji ile halledilebileceğine inanan egoist genç Park Suk-Hyun rolünde Lee Je-Hoon 



Yerel bir gazetede çalışan ama araştırdıklarıyla bazılarını rahatsız eden ve bu yüzden vasat haberlere yönlendirilen, süper güçlü ve aşırı geveze gazeteci Chan Young rolünde Kang Ye Won
 Ki ancak film sonrası oyuncu araştırmamda bu hatunun Lee Min Jung olmadığını anladım...Oysaki film boyunca o sanıştım... o.O


Geçmişi görebilen  ve oldukça gotik takılan, arada değiştirdiği saç renklerine hasta olduğun şaman Seung-Hee rolündeki güzellik Kim Yoon-Hye


Ve son olarak tuhaf bir kafa sallama kriziyle geleceği görebilen, bu yüzden depresif bir şekilde yaşayan velet Wol-Gwang rolünde ise Yang Kyung-Mo...
Siz de izlerken bu çocuğu nerden tanıyorum acaba derseniz Haunters de oynamıştı... ;)



Gelelim filmin konusuna...;
Genç ve hırslı bir gazeteci olan  Chan Young yaptığı son işle bazı üst düzey kişileri kızdırınca şehirden kırsala, şamanların topluca ayin yapacakları bir adaya sürülür haber yapması için...Ki yolda kendi gibi gazeteci olan babasının da ölmeden önce o adada bazı garip durumlar üzerine haber yaptığını öğrenir...Daha adaya varır varmaz da kötü ruhlar kendilerini gösterirler ve bu durum  sonrası gruptaki bu altılı hariç herkes geri döner...Köylünün ise gruba hiç katkıları olmadığı gibi bir nedenden dolayı sürekli engel olmaya çalışırlar ve ikinci günde cinayetler başlar...



Düşündüğümün aksine film beni iyi güldürdü...Özellikle Bay Park gerçekten işinin ustası... :D
Filmdeki kötü hayalet devamlı kara bulut olarak gezdiği için bu durum acaba Lost'a bir gönderme miydi merak ettim...

Filmde bir ana fikir de vardı ki, hırsın insana neler yaptırabileceği...
Daha fazla konuşmadan sizleri filmle baş başa bırakıyorum...

İyi seyirler... ^^



Susuyorum demiştim ama duramıyorum, filmdeki hepsinin bir masada yemek yeme sahneleri o kadar iyiydi ki sardırıp tekrar izledim... xD
Bir de üstüne bay park'ın yemekle imtihanı eklenince benim için tadından yenmedi...;)








Vee gizemli adamımız



Gördüğünüz gibi ekip de oldukça eğlenmiş... ^_^


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder