30 Ağustos 2012 Perşembe

The Friendly Winter - bölüm1-


öncelikle belirtmeliyim ki The Friendly Winter manga değil manhwa...
sanırım bilmeyen yoktur artık bizim türkçe çizgi roman dediğimiz şeyin japoncası Manga iken korecesi Manhwa...ama ben yazıda manhwa yerine manga yazmayı tercih ediyorum... :)

TFW okurken ve editlerken benim çok keyif aldığım bir manga...klasik siyah beyaz mangalardan değil...
korede son zamanlarda gittikçe popülerleşen bir tarzda yazılmış...okuyanlar bilir Noblesse gibi...
( ki ben Noblesse'ye sırf çizimleri ve renkleri çok hoşuma gittiği için başlamış olmama rağmen ana karakterlere o kadar bağlandım ki bir süre ideal erkek tipi işte budur diye bile düşündüm... :D  )

tarzı biraz daha açacak olursak, öncelikle manga tamamen renkli, hemde çok renkli...
sanırım safi bilgisayar ortamında yapılan bir renklendirme, üç boyutluya yakın bir gölgelendirme tekniği var ve doğal olarak karakterler canlı gibi hissettirebilir...

hoş bir yerden sonra anime ve mangacılar için zaten her karakter gerçekmiş gibi gelir ya neyse... :))

bir ikinci özelliği de sayfa yapısı...klasik manganın aksine bir bölüm 25-30 sayfadan değil 4-5
sayfadan oluşuyor...nasıl yani? dediğinizi duyar gibiyim...
sayfalar aşağı doğru uzuyor bu da sayfayı aşağı doğru kaydırmayı gerektiriyor...(  mesela ben okurken sayfa çevirmeyi sayfa kaydırmaya tercih ederim...)

manganın konusuna gelirsek;

iki sorunlu çocuğu ve ebeveynlerini konu alıyor...
fazla spoilere girmeden anlatacak olursam Han Da Jeong büyüme bozukluğu olan bir genç kız, dolayısıy hep 7-8 yaşlarında gösteriyor...Kim Min Seong ise bedenen çok iyi gelişmesine rağmen aklı hala 7-8 yaşlarında kalmış bir delikanlı...

bir kış bu ikili şans eseri karşılaşır ve gün geçtikçe birbirlerinin en iyi dostu olmaya başlarlar...


çok güzel bir kısa manga ve çok özel bir hikaye...
kesinlikle tavsiye ederim...
okurken içiniz gıcıklanacak, hüzünlenecek ama ağlamayacaksınız...
ve yer yer kalbinizde bir duruklukla güleceksiniz...

kendi hayatlarımızda, kendi hayatlarımız için de herzaman yaptığımız gibi...


buyrun ilk bölümün linki:
The Friendly Winter - bölüm1-


umarım memnun kalırsınız...
iyi okumalar... ^^





7 yorum:

  1. şu an tam da bitirdim 64. bölümü sonra da Türkçe çevirisi olduğunu öğrendim :D neyse artık umarım en kısa zamanda bitirirsin ellerine sağlık :)harika bir seri, konusu zaten çok etkileyici ve orjinal.Bitmesine üzüldüm ama bir yandan da yeni bölümleri bekleme derdi bitti :P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de epeyce okudum ama özellikle yarıda bıraktım...
      birşeylerin bitmesi beni çok üzüyor ya...hala çocuk gibiyim bitti diye ağlıyorum falan... T.T

      domo arigatto...^^
      biraz yavaş ilerliyor ama inş. bu sene tüm seriyi çevirmiş olurum... :)

      Sil
  2. İnşallah bitirirsin anlıyorum ya seni çeviri işleri zor ama çeviriyi bekleyen insanlarla uğraşmak daha zor :D ne zaman yeni bölüm, çeviriyi bıraktın mı nidaları:D
    ben dayanamadım bitirdim meraktan yav :D mangakanın yeni serisi çıkacakmış ona kaldım artık :P
    kolay gelsin tekrardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden çok teşekkür ederim...
      Şu an bana kızsalar haklılar ama bazıları gerçekten çok sabırsız olabiliyorlar maalesef...
      Gerçi manga okurları bu konuda daha bilinçli özellikle dizi çeviren bazı arkadaşlarım sinir küpüne dönüp çeviri gruplarından ayrıldılar maalesef...

      Yeni seriye mi başlıyormuş mangaka...hmm ben de merak ettim şimdi...:)

      Sil
    2. manhwanın bitiminden sonra ek olarak bir bölüm yapmış çizer..kendisini koymuş konuşuyor uzuunn uzuuun.. orda diğer yeni serisi çıkacağını hatta normalde friendly winterı aslında kısa bir seri olarak düşünmüş sonradan 2. sezon kararı alınmış falan filan...
      bir de şu mesele var ki zaten hala devam eden mangaları takip eden insanlar cidden dediğin gibi alışık çünkü ayda bir japonyada çıkıyor yeni bölüm eh çevrilmesi de biraz zaman alıyor.. ama animeymiş diziymiş öyle olmuyor zaten hazır bölümler elinde insanlar sanki bizim mesleğimizmişçesine yaklaşıyorlar.. hele de bana niye bitirmeden paylaştın ki gibisinden şeyler diyenler de oldu..gerçekten insanın şevki kırılıyor .. neyse bu kadar sitem yeter ne dolmuşum la :D

      Sil
    3. Woaaa...Bilmiyordum ben öyle olduğunu...Özellikle bitirmiyorum, mangayı çevirmekte ilerlemediğim için kendime ceza verdim... :D

      Valla ne yalan söyliyim öylelerine bir iki altın vuruş yapıp, "Shine" diye bağırasım gelmiyor değil...Ama tatmamak lazım tabi...Hatta onlar için yapılabilecek en güzel şey "darısı senin de başna" diyip çeviriye bulaştımak olur... kkk

      Sil
  3. hahaha en iyisi :D siz de tutuverin bir işin ucundan hadi bakem :D

    YanıtlaSil